2018 yılında piyasaya çıkacak olan Dodge Challenger SRT Demon, fabrikasyon araçlar arasında en güçlüsü. Otomobil ABD'de sadece 3000 adet üretilecek. Amerikalı otomobil üreticisi Dodge, 2015 yılında çıkardığı Hellcats'ten sonra bir kez daha güç sınırlarını zorlayan bir araç üretti. 2018 yılında çıkacak Dodge Challenger SRT Demon sadece 1 senelik bir model olacak. Otomobilin toplam üretimi ABD için 3000 adet olacakken, Kanada piyasası için de ilave 300 adet sipariş alınacak. Otomobilin en büyük özelliği fabrikasyon üretim standartlarında dünyanın en güçlüsü olması. Dodge Challenger SRT Demon tanıtımında da hızlı araç tutkunlarının vazgeçilmez filmi Hızlı ve Öfkeli serisinin yıldızlarından Vin Diesel sahneye çıkarak rol aldı. Peki sıradışı bu aracın özellikleri neler? Demon, 0-100 kilometreye 2.3 saniyede ve 100 mile de 5.1 saniyede ulaşıyor. Böylelikle de Bugatti Chiron (2.4) ve Tesla (2.3)'dan daha hızlı bir seri üretim aracı hâline geliyor. Demon, fabrikasyon otomobiller için kullanılabilecek en güçlü motor olan V8 taşıyor. Demon, 315/40R18 drag sınıfı radyal lastiklerle geliyor. Özelliği ise sürtünmeyi azaltıyor olması. Demon bu yüksek motor gücü ve özel lastikleri sayesinde, kalkış esnasında ön lastiklerini 90 cm havalandırarak Guinness tarafından rekorla sertifikalandırıldı. 400 metrelik mesafe 9,65 saniye içerisinde 225 km/s hızla geçilebiliyor. Doğal olarak araçta seyrederken şoförün yediği G kuvveti de üst düzey. Saniyede 1.8 g. Kadranda görebileceğiniz maksimum sürat ise saatte 270 kilometre. Daha hızlı olmak isteyenler, ağırlıktan kurtulmak için ön ya da arka yolcu koltuğu olmadan da Dodge Demon'u satın alabilir. Hellcat modeli üzerinden tasarlanıp geliştirilen otomobilde 97 parça değişikliği var. Drag yarışlarında ağırlığı maksimum olarak dağıtmak için özel olarak tasarlanmış Billstein amortisörler taşıyan araç, Hellcat modeline göre önde yüzde 35, arkada ise yüzde 25 daha yumuşak yay ve pistonlara sahip. Dönüş dirençli silindir barlar da keza önde yüzde 75 ,arka tarafta ise yüzde 44 daha hafif ve yumuşak. Arka farlar aracın genişliğine 3.5 inç kadar eklese de Demon'un görselliğini daha etkili kılıyor. SRT Performans sayfası da Demon modeliyle, daha fazla fonksiyonla yeniden gelmiş. Fazla hız yapmak istemeyenler için Eko modu da var. Devir bu özellikle 4000'e iniyor ve kalkış kontrol ile otomatik transmisyonu pasif konuma getiriyor. Yanan ışık aracın çekişinin en yüksek hâle getirilerek yüksek oktanlı yarış yakıtını kullanmaya hazır olduğunu belirtiyor. Lastikler zorlu kalkışlarda kaymaması için özel olarak tasarlanmış ve yan çeperleriyle daha iyi tutunuyor. Otomobile Speedlogix işbirliğiyle herhangi bir delme ya da kesme işlemi gerçekleştirmeden, yarışlar için dört noktalı koşum takılabiliyor. Tabi aracın piyasaya çıkmadan drag yarışlarında yasaklandığı haberi geldiği için koşumlar pek tercih edilmeyebilir. Demon renk seçenekleri ise beklenden fazla. İndigo mavisinden sarıya, griden yeşile değişik tonlarda tam 14 alternatif mevcut. Demon için bir de opsiyonel sandık kiti alınabiliyor. kişinin ismine özel sandıkta özel seri numarası var ve içeriği de şöyle: Performans çekiş kontrol modülü Yüksek oktan motor kalibrasyonu Konik performans hava filtresi Demon marka takip araçları Yüksek oktan tuşlu yedek anahtar modülü Taşıma çantalı hidrolik kriko Lastik basınç ölçme aygıtı Uzatmalı ve skoteli tork anahtarı Kablosuz, şarjlı vidalama makinası Çamurluk koruması Alet çantası Dodge Challenger SRT Demon sonbaharda satışa sunulacak fakat fiyatı henüz açıklanmadı.