A HABER GALERİ
39 AYDA TAMAMLANDI
30 Mart 2013'te Yalova Altınova Hersek şantiyesinde düzenlenen törenle temeli atılan köprü, yaklaşık 39 ayda tamamlandı.
Körfezin iki yakasını birleştiren 113 tabliyenin ilkinin 7 Ocak 2016'da monte edildiği köprüde son tabliye ise 21 Nisan 2016 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı törenle konuldu.
8 BİN İŞÇİ ÇALIŞTI
252 metre kule yüksekliğine, 35,93 metre tabliye genişliğine, bin 550 metre orta açıklığına ve 2 bin 682 metre uzunluğa sahip köprünün yapımında 8 bin işçi çalıştı.
İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek, toplam yatırım bedeli 9 milyar dolar olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan köprü sayesinde İzmit Körfezi 4 dakikada geçilebilecek.
KANAN SOFUOĞLU HIZ REKORU DENEMESİ YAPACAK
Körfezin iki yakasını birleştiren köprünün açılışında milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, 400 kilometre hız rekoru denemesi yapacak.
Yap-işlet-devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil), 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda olacak.
4 DAKİKADA GEÇİLECEK
İzmit Körfezi'nde otomobille mevcut yol kullanılarak 2 saate yakın süren güzergah, köprü sayesinde 4 dakikada geçilebilecek.
95 KİLOMETRE KISALTACAK
Otoyolun tamamının, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltacak olmasının sağlayacağı avantajlar fizibilite çalışmalarında hesaplanırken, bunun sonucunda 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3-3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.
İstanbul-İzmir arasındaki yolun 3,5 saate inmesini sağlayacak Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli ayağı olan İzmit Körfez Geçişi'nin sağlayacak Osman Gazi Köprüsü'nde asfaltlama çalışmalarına başlandı.
Köprünün Ramazan Bayramı öncesinde açılması planlanıyor
Osman Gazi Köprüsü'nde tabliyelerin konumlandırma işleminin yapılması ve kaynaklama işleminin tamamlanmasının ardından tabliyelerin üzeri kumlama yöntemiyle paslardan arındırıldı ve özel izalasyon boyaları uygulandı.
Bu işlemlerin ardından köprüde araçların geçeği bölümde asfaltlama çalışmaları başladı. Çalışmalar 24 saat aralıksız sürdürülüyor. Bir yandan asfaltlama yapılırken, bir yandan da köprünün elektrik işleri ve ana taşıyıcı kablonun korumalarının montajı yapılıyor.