Danışmanlık şirketi Towers Watson, 76 ülkede gerçekleştirdiği ve Türkiye'den 500 şirketin katıldığı 2015 Yılı Şirket Aracı Yan Hakkı Araştırma Raporu'nu yayınladı. Rapora göre Türkiye'deki şirketlerin yüzde 83'ü şirket aracı politikasına sahipken, yüzde 46'sı araç politikalarını gözden geçirmeye hazırlanıyor. Statü ve işin gerekliliği etkili İşin gerekliliği sebebiyle araç tahsis edilen çalışan kategorileri ağırlıklı olarak satış yöneticileri ve profesyonelleri. Bu kriterde satış çalışanlarına yüzde 73, satış yöneticilerine de yüzde 40 oranda şirket aracı sağlanırken; aynı oran genel müdür, üst düzey ve orta düzey yöneticiler için sırasıyla yüzde 5, 13 ve 25'e geriliyor. Statü gereği sağlanan şirket aracı politikasında ise resim tersine dönüyor: Genel müdürlere yüzde 95, üst düzey yöneticilere 87, orta düzey yöneticilere 74 ve satış yöneticilerine 59 oranında şirket aracı sağlanırken, statü gereği olarak şirket aracı sağlanma oranı satış profesyonellerinde yüzde 22'ye düşüyor. Seçme hakkı yok Araç segmentleri değerlendirildiğinde, işin gerekliliği sebebiyle satış profesyonelleri için C segmenti araçların şirket politikalarında önemli bir yer tuttuğu görülürken, orta düzey ve üst düzey yönetici kategorilerine geçilmesi ile sırasıyla D ve E segmenti araçlar tercih ediliyor. Bununla beraber şirketler ağırlıklı olarak çalışanlarına model seçim hakkı tanımıyor. Şirketlerde kıdemli yöneticiler için şirket aracı yerine nakit ödenek sunma veya nakit ödenek ile şirket aracı arasında tercih sunma oranı yaklaşık yüzde 14 seviyesinde. EMEA bölgesinde bu oran İngiltere'nin liderliğinde yüzde 92 seviyesine çıkıyor. Global olarak bakıldığında ise aynı kriterlerde Singapur ve Hindistan hemen hemen yüzde 100 oranında nakit ödenek veya bununla şirket aracı arasında seçim hakkı tanıyor. İlk sırada tercih edilen finansman sistemi ise yıllık bakımın ve birçok servisin de dahil olduğu operasyonel kiralama. SABAH